הודעה בדבר אישור הסדר פשרה בבקשה לאישור תובענה כייצוגית במסגרת ת"צ 57054-03-19 אופיר נ' יפנאוטו – חברה ישראלית לרכב בע"מ ואח'
בהתאם לסעיף 25(א)(4) לחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו-2006 (להלן: "חוק תובענות ייצוגיות"), מובא בזאת לידיעת הציבור כי ביום 3.7.2022 ניתן פסק דין בבית המשפט המחוזי מרכז, המאשר הסדר פשרה בבקשה לאישור תובענה ייצוגית במסגרת ת"צ 57054-03-19 (להלן, לפי העניין: "בית המשפט", "בקשת האישור", "הסדר הפשרה" ו-"פסק הדין"), ומורה על פרסום הודעה בדבר אישור הסדר הפשרה.
עמוס אופיר, המבקש בבקשת האישור, מיוצג על-ידי עו"ד דוד מזרחי ועו"ד ד"ר אלעד אופיר מרחוב חורב 4, חיפה. דוא"ל: lawmiz1@gmail.com; טל': 04-8113711.
המשיבה 1, יפנאוטו – חברה ישראלית לרכב בע"מ, מיוצגת על-ידי גורניצקי ושות' – משרד עורכי דין ממגדל ויתניה, רחוב החרש 20, תל-אביב. דוא"ל: ehudk@gornitzky.com; טל': 03-7109191
המשיבה 2, Subaru Corporation (להלן: "סובארו"), מיוצגת על-ידי הרצוג פוקס נאמן – משרד עורכי דין ממגדל הרצוג, רחוב יצחק שדה 6, תל-אביב. דוא"ל: shragayi@herzoglaw.co.il. טל': 03-6922020.
עניינה של בקשת האישור:
- בבקשת האישור טען המבקש כי מערכת המולטימדיה שהותקנה ברכבים מתוצרת סובארו ששווקו בישראל סובלת מפגם סדרתי.
- מנגד, המשיבות הכחישו ודחו את הטענות שהועלו בבקשת האישור, הן במישור העובדתי והן במישור המשפטי, וטוענות כי אין כל פגם סדרתי במערכת המולטימדיה וכי לא נגרם כל נזק למי מחברי הקבוצה.
הגדרת הקבוצה עליה יחול הסדר הפשרה:
- כל מי שרכש/שכר/חכר/השתמש/נסע/החזיק בישראל כלי רכב מתוצרת המשיבה 2 מסוג סובארו מהדגמים, כפי שיפורטו להלן, או כל רכב אחר שיוצר על ידי המשיבה 2 […], ושיש בו מערכת מולטימדיה סטארלינק (STARLINK) או מערכת מולטימדיה דומה […], המאופיינת בתקלה המפורטת [בבקשת האישור], מאז תחילת שיווקו ו/או מכירתו של כלי הרכב בישראל ועד למתן פסק הדין בתובענה ייצוגית זו, לרבות אך לא רק, כלי רכב, שיובאו לישראל על ידי המשיבה 1, אלא גם על ידי יבואנים מקבילים אחרים, או שיובאו בייבוא אישי, או כלי רכב אלה שנרכשו בשוק יד שניה בישראל".
עיקרי הסדר הפשרה שאושר בפסק הדין:
- במסגרת הסדר הפשרה וכפוף למכלול התנאים המפורטים בו, המשיבות ניאותו להעניק לחברי הקבוצה אחריות מורחבת ללא עלות לתיקון רכיב התוכנה (להבדיל מהחומרה או כל רכיב מכני או חשמלי) של מערכות מולטימדיה מדורות 2 ו-3 המותקנות ברכבים מתוצרת סובארו, על דרך של עדכון תוכנה (ועל דרך זו בלבד), לתקופה שתחילתה 30 ימים מיום הפיכת פסק-דין המאשר את הסדר הפשרה לחלוט (כלומר, ככל שלא יוגש ערעור – 27.11.2022) וסופה 210 ימים מיום הפיכת פסק-הדין לחלוט (כלומר, ככל שלא יוגש ערעור – 25.5.2023). הכול, כפוף לתנאי תעודת האחריות שצורפה כנספח "2" להסדר הפשרה.
מעשה בי-דין:
- פסק הדין מקים מעשה בי-דין בגין העילות והסעדים הנובעים מבקשת האישור, הצדדים להסדר מוותרים על כל טענה, תביעה או זכות של צד כנגד משנהו או כנגד צדדים קשורים, בכל הקשור לבקשת האישור, ובכלל זה בכל הקשור לעילות התביעה המפורטות בה. מבלי לגרוע מכלליות האמור לעיל, יובהר כי הצדדים מוותרים על כל טענה, תביעה או זכות, בקשר עם כל הטענות שהועלו בכל כתבי טענותיהם שהוגשו במסגרת התובענה (ולמען הסר ספק גם בתשובת המבקש שנמחקה), ולרבות על טענה לעניין פגמים במערכת המולטימדיה שהועלתה במרוצת ההליך.
גמול ושכר טרחה:
- בית המשפט אישר את המלצת הצדדים לפיה המשיבות ישלמו למבקש גמול בסך כולל של 25,000 ₪ וכן שכר טרחה לבאי כוח המבקשים בסך כולל של 275,000 ₪, בתוספת מע"מ.
שונות:
- הסדר הפשרה, אשר עיקריו פורטו לעיל, נעשה מבלי שמי מהצדדים מודה בטענות משנהו.
- האמור לעיל מהווה תמצית בלבד של פסק הדין והסדר הפשרה. הנוסחים המלאים של פסק הדין והסדר הפשרה (על השינויים שהוכנסו בו במסגרת פסק הדין), הם המחייבים. בכל מקרה של סתירה בין הוראות הסדר הפשרה לבין הודעה זו יגברו הוראות הסדר הפשרה.
- נוסח הודעה זו אושר על ידי בית המשפט והיא מתפרסמת בהתאם להחלטתו.
לעיון והורדת פסק הדין לחץ כאן