בוא נצא ל

נסיעת מבחן



 

1953 – פוג'י תעשיות כבדות נוסדה בשנת 1953, נוסדה חברת פוג'י תעשיות כבדות כחברה ליצור, מכירה ואחזקת מטוסים, בזכות השקעה של 5 חברות. שנתיים לאחר מכן, אותן 5 חברות התמזגו לתוך חברת FHI המוכרת לנו כיום.

1954 – הושלם אב הטיפוס לרכב הנוסעים P1 בעל ארבע גלגלים ה-P1, הנקרא שנה לאחר מכן סובארו 1500, היה לרכב היפני הראשון שיוצר עם מרכז "מונוקוק". מכונית נוסעים זו העניקה נוחות נסיעה מצוינת ויציבות יוצאת דופן בזכות הנעה קידמית בשילוב מתלים נפרדים מסוג עצמות עצה עם קפיץ ספירלי וסרן אחורי קשיח עם שלושה קפיצי עלים.

1958 – הושקה מכונית המיני סובארו 360 ב-3/3/58, הושקה מכונית נוסעים עם ייחודיות מובהקת: סובארו 360. באותה תקופה, יצרני רכב יפנים עסקו בפיתוח מכוניות עממיות קטנות בתמיכת הממשל היפני. עם השורשים בעולם יצור המטוסים, סובארו לקחו על עצמם את האתגר לבנות רכב קטן ובר השגה עם ביצועים אופטימליים. בכך הפכה סובארו 360, רכב בעל ארבעה גלגלים המיועד לארבעה נוסעים, לציון דרך בהיסטוריית תעשיית הרכב היפנית. סובארו 360 זכתה לפופולריות עצומה במשך יותר מעשור בטרם הופסק ייצורה במאי 1970.

 

1966 – הושק דגם סדאן בעל 4 דלתות במאי 1966, השוקה הסובארו 1000 כרכב המשפחתי הקומפקטי הראשון של FHI המונע ע"י מנוע בוקסר. סובארו 1000 העניקה יציבות עם תא נוסעים נוח בשילוב מאפיינים טכניים ייחודיים כגון פלטפורמה בעלת הנעה קידמית ומנוע בוקסר שטוח. עיצוב יוצא דופן בשילוב מאפיינים שימושיים נלקחו מרקע עולם התעופה של FHI.

1971 – הושק הדור הראשון של הלאונה דגם הלאונה הושק לראשונה ביוני 1971, כאשר בספטמבר 1972 הושק דגם הלאונה סטיישן 4WD. עד לאותו זמן, הנעה כפולה הייתה קיימת רק ברכבי שטח, אך סובארו שברה את המסורת עם יצור המוני לרכב משפחתי בגרסת 4WD. כאשר הדגם הושק לראשונה, עיקר הביקוש הגיע מצד לקוחות המבקשים לעשות שימוש ברכב למשימות מיוחדות – לדוגמה נסיעות בתנאי שלג באזורים הרריים. הלאונה 4WD זכתה לפופולריות גבוהה גם מלקוחות שעסקו במגוון ענפי ספורט כגון סקי ודייג. במרוצת הימים, הלאונה 4WD החזיקה בתואר רכב הנוסעים עם הנעה 4WD הכי נמכר בעולם והינה המקור למערכת ה-AWD המוכרת לנו היום ממגוון דגמי סובארו.

1977 – הושק הדור הראשון של הטנדר סובארו טנדר הושק באוגוסט 1977 ותוכנן במקור לשוק האמריקאי. דגם הטנדר התבסס על דגם הלאונה 4WD והיה בעל קבינה עם שני מושבים וארגז מאחור.

 

1984 – סובארו ג'סטי הושקה בפברואר 1984 הושק הדור הראשון של הג'סטי. ב-1987 הותאמה לראשונה בעולם בדגם זה תיבת הילוכים אוטומטית מתקדמת: תיבת הילוכים אלקטרונית רציפה הנקראת גם Subaru ECVT. מקור השם ג'סטי מהמילה "Just" באנגלית בשילוב המחשבה שדגם זה הינו "אידיאלי" ו"מתאים בדיוק".

1989 – סובארו לגאסי הושקה בפברואר 1989 הושקה הלגאסי. זה היה הצעד הראשון של סובארו בעולם הרכב עם רכב בעל מנוע בנפח 2 ל'. עם משימה ורצון לייצר רכב בעל מרכב סדאן שיהיה למוביל בזמנו בבמת הרכב העולמית, צוות העיצוב החל לתכנן את הרכב סביב החשיבה של שימוש במנוע בוקסר ומערכת הנעה AWD המזוהה עם ערכי היסוד של המותג. בדרך זו, הלגאסי משלבת את הטכנולוגיה המסורתית של סובארו עם עיצוב חדשני וחווית נהיגה ספורטיבית.הלגאסי הוצעה במרכב סדאן וסטיישן.

1992 – סובארו אימפרזה הושקה סובארו אימפרזה הושקה בנובמבר 1992. עם מרכב קומפקטי יותר מהלגאסי, האימפרזה הציעה עיצוב ספורטיבי והוצעה במרכב סדאן וסטיישן. הרעיון למנוע, מתלים, מערכת הנעה AWD ורמות הגימור של האימפרזה, הגיע היישר מהלגאסי תוך מחשבה על חווית נהיגה וביצועים ספורטיביים בדגש על חוויה יוצאת דופן ממנוע הטורבו שלימים ייחד כל כך את האימפרזה.

 

1997 – סובארו פורסטר מושק סובארו פורסטר הושק לראשונה בפברואר 1997. הפורסטר משלב את נקודות החוזקה של רכב שטח עם מכונית נוסעים וממציא סגמנט חדש תחת ההגדה "הטוב משני העולמות". לפיכך, בעוד הפורסטר מעניק חווית נהיגה יוצאת דופן בתנאי דרך גרועים, הוא עדיין מעניק נוחות נסיעה מפנקת ליושבי הרכב.

2005 – סובארו חושפת את הטריבקה סובארו טריבקה פותחה על הקונספט של רכב שטח מתקדם המייצג את הדור הבא של רכבי השטח. טריבקה כללה את מערכת ההנעה הכפולה AWD יחד עם מנוע בוקסר שטוח המעניק שליטה ויציבות יוצאת דופן בזמן תימרון. טריבקה הייתה לרכב הראשון של סובארו שהציע 7 מקומות ישיבה.

2008 – סובארו חוגגת 50 שנה FHI חוגגת 50 שנים מרגשות של יצור רכבי סובארו, מאז סובארו 360 הושקה ב-3/3/58. סובארו 360 פותחה כדגם בעל תג מחיר בר השגה והציע מרכב קומפקטי עם רמת גימור יוצאת דופן. סובארו 360 הינה דוגמה רבת חשיבות בהיסטוריית תעשיית הרכב ביפן.

 

2012 – סובארו מציינת 40 שנה לרכבי ההנעה הכפולה AWD בשנה זו סובארו מציינת 40 שנה למערכת ההנעה הכפולה לכל הגלגלים AWD אשר הוצגה לראשונה ביפן בשנת 1972 בדגם לאונה סטיישן 4WD. במשך 40 השנים שעברו, FHI המשיכה להיות חלוצה בייצור רכבי נוסעים עם הנעה כפולה לכל הגלגלים AWD.

2012 – סובארו חושפת את ה-BRZ ע"י התאמה של מנוע הבוקסר של סובארו הכי נמוך שאפשר בשלדה וכמה שיותר קרוב למרכז, היתרונות המובהקים של מנוע הבוקסר בדמות מרכז כובד נמוך, משקל נמוך ומידות קומפקטיות, מוקסמו. סובארו BRZ זכתה בכבוד להיות אחד מהרכבים בעלי מרכז הכובד הכי נמוך בעולם. מכונית ספורטיבית מהנה שכל נהג יוכל להנות מנהיגה עם שקט נפשי.

2012 – סובארו חושפת את ה-XV סובארו XV הינו קרוסאובר קומפקטי המעניק עיצוב אופנתי בשילוב חווית נהיגה. תא הנוסעים מרווח ומזמין. סובארו XV מצוידת במערכת ההנעה הכפולה AWD בשילוב מנוע בוקסר שטוח ותיבת הילוכים רציפה מסוג LINEARTRONIC. בנוסף ל-XV מרווח גחון של 22 ס"מ שהינו יוצא דופן לרכבים מאותו סגמנט.

2014 – סובארו משיקה את הדור החדש של דגמי ה-B4 ואאוטבק בדור החדש הושקעה חשיבה רבה מעבר לשימושיות כגון: נוחות נסיעה, בטיחות ושמירה על איכות הסביבה – במקביל לעיצוב מלוטש ואיכות חומרים גבוהה בכדי לתת מענה לערכים האמוציונליים של קהל הלקוחות. בזכות עיצוב חדש המעניק השראה ואיכות חיים גבוהה, הדור החדש פונה לקהל לקוחות רחב הרבה יותר.

2016 – סובארו משיקה את הלבורג סובארו לבורג הושקה לראשונה לשוק האירופאי ב-2016. הלבורג משלבת סממנים עיצוביים וחווית נהיגה המוכרים מה-WRX STI עם שימושיות ואיבזור עשיר המוכרים מהאאוטבק. לראשונה נעשה שימוש במנוע בוקסר בעל הזרקה ישירה בנפח 1.6 ל' עם מגדש טורבו המשלב גם מערכת עצור וסע.